Dlaczego warto ustrukturyzować swoją firmę?

efektywnosc

Podniesienie efektywności

Dobrze zaprojektowana struktura organizacyjna pozwala na wydajne przepływy informacji, decyzji oraz działań w firmie, co z kolei prowadzi do lepszej efektywności jej działania.

Efekt: większe zyski

komunikacja

Ulepszona komunikacja

Odpowiednio skonstruowana struktura organizacyjna ułatwia komunikację i wymianę informacji między pracownikami na różnych szczeblach hierarchii, co z kolei poprawia współpracę w zespole i umożliwia szybsze reagowanie na zmiany w otoczeniu.

Efekt: mniej pomyłek i problemów

odpowiedzialnosc

Jasne określenie ról i odpowiedzialności

Struktura organizacyjna definiuje jasno role i odpowiedzialności każdego pracownika w firmie, co ułatwia efektywne zarządzanie i podejmowanie decyzji. Pracownik podpisując precyzyjnie sformułowane instrukcje swojego stanowiska pracy, w przypadku swoich zaniedbań traci argument do dyskusji w postaci odwiecznego: „nikt mi o tym nie mówił” lub „nie wiedziałem”.

Efekt: mniej sytuacji konfliktowych i strat

redukcja kosztow

Redukcja kosztów

Odpowiednio zaprojektowana struktura organizacyjna może pomóc w zredukowaniu kosztów, poprzez zmniejszenie liczby stanowisk w firmie. Dobra organizacja znacznie zwiększa efektywność operacyjną firmy. W praktyce oznacza to „zalepienie” setek małych szczelin organizacyjnych, którymi wyciekają pieniądze z zarządzanego biznesu.

Efekt: więcej kasy w kasie

rozwoj

Wspomaganie rozwoju firmy

Strukturyzacja firmy jest ważna także ze względu na jej przyszły rozwój i ekspansję. W miarę wzrostu firmy, konieczne może okazać się wprowadzenie nowych stanowisk oraz zmiana sposobu organizacji pracy. Powyżej pewnej wielkości zatrudnienia (zazwyczaj 30-40 osób), brak dobrze funkcjonującej struktury firmy staje się koszmarem wszechogarniającego chaosu, który uniemożliwia jej dalsze prawidłowe funkcjonowanie.

Efekt: szybszy rozwój

bhp

Ułatwienie pracy specjalistom BHP

Posiadanie dokładnych instrukcji stanowiskowych, przyspiesza i ułatwia przygotowanie dokumentów oceny ryzyka zawodowego. Dzieje się tak ponieważ specjalista przygotowujący takie dokumenty, ma wszystkie niezbędne informacje na temat procesów pracy jakie zachodzą na danych stanowiskach. Na podstawie karty stanowiskowej i instrukcji stanowiska pracy sporządzany jest dokładny plan procesów bezpieczeństwa na konkretnym stanowisku.

Efekt: wygoda współpracy

pracownik

Poprawa morale pracowników

Dobrze zaprojektowana struktura może zwiększyć morale pracowników, poprzez zapewnienie im jasnych celów oraz łatwiejsze osiągnięcie sukcesów. Pracownicy wiedzą, co należy zrobić i do kogo się zwrócić w razie pytań czy problemów. Widzą również na jakie stanowisko mogą awansować.

Efekt: zadowoleni pracownicy i przedsiębiorcy

Wszystkie te czynniki przekładają się na ogólną wydajność firmy, co z kolei ma wpływ na jej sukces i przetrwanie na rynku. Efektem tego jest automatyzacja działania firmy i przekształcenie jej w biznesowy „szwajcarski zegarek”. Co za tym idzie to danie możliwości jej szefowi wyjazdu na dłuższe wakacje, bez lęku o to że pracownicy nie będą wiedzieli co i w jaki sposób mają robić.

W jaki sposób ustrukturyzować swoją firmę?

Jeśli interesuje Cię ustrukturyzowanie swojej firmy, możesz pobrać bezpłatny skrypt, który objaśni Ci z jakich kolejnych etapów składa się ten proces.

Wpisz swoje imię i nazwisko oraz adres e-mail.
Po kliknięciu w "Pobierz skrypt", dokument zostanie przesłany na podany adres email.

    W razie pytań pozostajemy do Twojej dyspozycji